خرید انواع بازی های فکری

قیمت و خرید انواع بازی های فکری و پازل ها ؛ بازی فکری برای بزرگسالان

خرید انواع بازی های فکری

قیمت و خرید انواع بازی های فکری و پازل ها ؛ بازی فکری برای بزرگسالان

انواع بازی های فکری و پازل ؛ بازی فکری بزرگسالان ؛ بازی فکری کودکان ؛ بهترین بازی فکری ؛ بازی فکری دخترانه

  • ۰
  • ۰

قطرات عفونی و آئروسل

آئروسل عفونی مجموعه ای از ذرات مملو از عوامل بیماری زا در هوا است که معمولاً قطر آنها زیر 5-10 میکرومتر است [22]. انتقال آئروسل زمانی اتفاق می افتد که آئروسل های عفونی توسط فرد عفونی تولید شوند ، پاتوژن برای مدتی در هوا زنده بماند و به بافت های هدف که پاتوژن در آنها عفونت را شروع می کند ، می توان با آئروسل دسترسی پیدا کرد [22]. ذرات μ10 میکرومتر ذرات قابل تنفسی در نظر گرفته می شوند که قادر به رسیدن به مجاری هوایی تحتانی هستند ، در حالی که ذرات با 10 تا 100 میکرومتر ذرات قابل تعویض هستند که برای رسیدن به مجاری هوایی فوقانی محدود هستند [23].

کارهای اخیر نشان داده است که عطسه و سرفه نه تنها قطرات مخاطی-بزاقی ایجاد می کند ، بلکه یک گاز آشفته چند فازی (یک پفک) با یک ترکیب بسیار متنوع و فرار ایجاد می کند که می تواند 7-8 متر طول داشته باشد (شکل 1) [21]. نکته قابل توجه ، تأثیر این یافته بر عفونت ها هنوز ناشناخته است. قطره های بزرگ ممکن است سریعتر از تبخیر ته نشین شوند و این امر باعث آلودگی مجاورت فوری فرد آلوده می شود. متناوباً ، جو مرطوب و گرم درون ابر گاز متلاطم ممکن است از تبخیر برای مدت زمان طولانی تر از قطرات جدا شده جلوگیری کند ، بنابراین انتقال آئروسل را تقلید می کند. در مقابل ، قطرات کوچک ممکن است سریعتر از ته نشینی تشکیل شده و "هسته های قطره" واقعی یا آئروسل ها را تشکیل دهند.
یک پرونده خارجی که دارای یک تصویر ، تصویر و غیره است. نام شی 13756_2020_763_Fig1_HTML.jpg است
عکس. 1

ابر گاز آشفته چند فاز از عطسه انسان. چاپ مجدد با اجازه کتبی از JAMA [21]

بیشتر دانش در مورد آئروسل ها از ذرات تجربی تولید شده در ماشین به دست آمده است ، که برون یابی به محیط بالینی را دشوار می کند. آئروسل با 10٪ ذرات بیشتر از 8 میکرومتر ممکن است با تنفس ، گفتگو یا آواز تولید شود [13 ، 24] ، در حالی که در سرفه طبیعی 99٪ ذرات بزرگتر از 8 میکرومتر هستند و بنابراین بیشتر قطرات را نشان می دهند [25].
شواهد بالینی برای انتقال واقعی SARS-CoV-2 توسط آئروسل در انسان؟

یک مطالعه اخیر آزمایشگاهی نشان داد که SARS-CoV-2 بصورت تصفیه شده بصورت مصنوعی در هوا زنده می ماند تا زمانی که SARS-CoV-1 وجود داشته باشد و حتی بیشتر بر روی سطوح باقی بماند ، از آنجا که ممکن است توسط هوای متلاطم دوباره به حالت تعلیق درآید. با این حال ، این نتایج در شرایط آزمایشگاهی با مشاهده R0 در حدود 2 و کاهش سریع بروز SARS-CoV-2 پس از محدود کردن معاشرت در سوئیس به کمتر از 5 نفر سازگار نیست [15].

چندین مطالعه بالینی SARS-CoV-2 RNA را در نمونه های هوا و آلودگی قابل توجه محیطی شناسایی کرده اند ، اما بدون مستند سازی ویروس زنده [27-30]. این نشان می دهد که SARS-CoV-2 به عنوان ذرات کوچک و ویروس آلوده در محیط توالت ، از طریق تماس با fomites و از بیماران آلوده به محیط زیست ریخته می شود ، اما باز هم این ثابت نمی کند که با آئروسل های عفونی مطابقت دارد [27-29] . بر این اساس ، جریان هوا می تواند ذرات را با RNA ویروسی در یک اتاق پراکنده کند. با این حال ، این ثابت نمی کند که COVID-19 یک بیماری واقعاً منتقل شده توسط آئروسل است.

https://medicalateb.com/product/%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-3-%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b2%d8%b1%d8%af/

در مقابل ، ویروس قابل انتقال از شیوع MERS-CoV در کره جنوبی از نمونه های fomite کشت شده است [31]. چنین داده هایی منجر به این شده است که دستورالعمل ها به اتفاق آرا علاوه بر اقدامات احتیاطی مربوط به قطره و تکثیر بهداشت دقیق دست ، نیاز به جدا شدن از تماس داشته باشند.

فراتر از SARS-CoV-2 ، بیماران مبتلا به آنفلوانزا ، کرونا- و رینو ویروس انسانی ذرات کوچک آئروسل <5 میکرومتر را در تنفس بازدم می ریزند [32]. برای آنفلوانزا می توان ویروس زنده را از چنین آئروسل ها کشت داد [24]. یان و همکاران ویروس عفونی را در 39٪ از آئروسل های خوب جمع شده از نفس بیماران آنفلوانزا جدا کردند ، اما با غلظت 4 چوب کمتر از سواب های حلق ، که ممکن است انتقال را در یک زمینه بالینی زیر سوال ببرد [33]. ذرات معلق در هوای هوای بازدم (<5um) منعکس کننده عفونت در ریه است. عطسه و سرفه برای تولید آئروسل عفونی لازم نبود. نتیجه گیری این بود که عفونت آنفلوانزا در مجاری هوایی فوقانی و تحتانی تقسیم می شود و به همین ترتیب رفتار مستقیمی دارد [33].

علیرغم این داده ها نشان می دهد که آئروسل های آنفولانزا مسری در یک زمینه تجربی ، با اقدامات احتیاطی قطره در عمل بالینی با موفقیت از انتقال آن جلوگیری شده است ، و باعث ایجاد تردید در تعمیم یافتگی این یافته های آزمایشگاهی تجربی در محیط بالینی می شود.

سرانجام ، SARS-1 زنده در آئروسل هایی که توسط یک فرد عفونی ساطع شده یا تولید می شود ، شناسایی نشده است. عفونت تجربی در SARS-1 هرگز از طریق مسیر آئروسل اثبات نشده است [22].
SARS-CoV-2 توسط قطرات با دامنه> 2 متر منتقل می شود

بر اساس موارد فوق ، انتقال عفونتهای تنفسی را نمی توان در انتقال قطرات کلاسیک در محدوده <2 متر و انتقال آئروسل بیش از فاصله 2 متر دو قطبی کرد (شکل 2). در عوض ، مطالعات جدید تر ، قطرات را برای حرکت در هوا برای بیش از 2 و حداکثر 8 متر توصیف می کنند - به اندازه کافی طولانی که در طبقه بندی معمول عفونت "قطره" قرار نگیرند. دامنه قطره فرض <1-2 متر عمدتا بر اساس یک انتشار fr است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی